Ce indicatori urmărim când facem o campanie de social media?

Văd deseori campanii derulate în social media care par să nu aibă cap și coadă. La fel de des cum văd și campanii făcute coerent, cu strategie, cu obiective vizibile și ușor de identificat. Experiența mă ajută să-mi dau seama dacă clienții sunt veterani în ale social media sau sunt novici și nu știu ce să ceară celor care implementează campania.

Întotdeauna am militat pentru un om dedicat în interiorul companiei care să se ocupe de zona asta, el știe cel mai bine brandul, el cunoaște strategia ( acolo unde există) pe termen lung și poate formula o cerință coerentă într-un brief, atunci când se decide externalizarea unor servicii.

Altfel spus, știe ce obiective trebuie să aibă o campanie / acțiune derulată în social media.

M-am tot gândit care ar fi cele mai des folosite obiective și cum le-am putea prioritiza astfel încât să ne asigurăm că vom avea rezultate bune la final. Vorbim despre campanii de social media, multichannel, nu doar de campanii pe facebook, cum am văzut că se practică dar asta e altă poveste.

În ordinea numerelor de pe tricou, 5 indicatori pe care să-i urmărim și când derulăm o campanie:

  1. reach-ul campaniei: e important ca mesajul tău să ajungă la cât mai mulți oameni. Fie prin bloguri, fie prin facebook, fie prin instagram sau reclame, trebuie să ai un reach cât mai bun
  2. numărul de interacțiuni: un reach mare care nu crează interacțiune e inutil. Înseamnă că trebuie să schimbi ceva. Fie canalul de distribuție, fie mesajul fie pe cei ce amplifică mesajul. Dacă trebuiesc schimbați cei din urmă, înseamnă că ai greșit de la început de când ai făcut selecția.
  3. menționări pe #hashtag: comunică sub același # peste tot și recomandă ca postările să fie publice, astfel încât să le poți agrega pe toate cu ajutorul unui tool special gen tagboard.
  4. trafic / instalări: dacă promovezi un produs sau o aplicație, este un bun barometru traficul trimis către site sau creșterea instalărilor aplicației în perioada campaniei. Este o ocazie la fel de bună ca cea de la punctul 2 pentru a vedea dacă ai ales potrivit calea de comunicare și mediul de distribuție.
  5. conținutul generat: știu, toată lumea vorbește despre conținut, dar nimeni nu știe cum să-l definească exact. Nu știm dacă e vorba despre text, video sau foto. Eu aș spune că prin conținut înțelegem orice suport care ne poate ajuta să comunicăm și să promovăm brandul nostru, organic și după finalul campaniei. Ce urmărim aici? Avem conținut relevant generat? Avem destul conținut livrat? Dacă da, facem un plan de distribuire a la long a lui, pentru a prelungi interacțiunea fanilor cu brandul și a crea experiențe noi acestora? Dacă nu, facem o strategie în sensul ăsta?
    Dacă nu avem destul conținut, apăsăm un pic pedala și îl producem on-going!

Cele mai sus sunt obiective relativ simple de intuit și la îndemâna oricui. Secretul lor este că toate le găsim într-o strategie bine făcută în secțiunea de ”review and optimise”.

E important să avem grijă la ele pentru că ne pot spune în orice moment starea în care se află campania.

E în avantajul nostru să le urmărim cu atenție pentru că ne ajută să optimizăm campania în timp ce ea se desfășoară și evităm situațiile neplăcute când trebuie să raportăm și nu avem ce.

Add Comment