Goana după cifre în social media

 

Omul nostru de marketing s-a hrănit toată viaţa cu cifre. Asta a învăţat prin şcoli, asta a pus în aplicare. E şi normal, până la urmă: marketing-ul înseamnă cifre. Bune sau rele, depinde de omul de marketing.

Omul nostru de marketing, competent sau nu, a ajuns într-o poziţie care-i permite să distribuie bugete. Iar în ziua de azi, bugetele se distribuie şi în funcţie de social media. Iar omul nostru de marketing, care s-a ghidat de când se știe doar după cifre, se va uita la cifrele din social media şi va distribui bugetul în funcţie de ele.

Pentru omul nostru de marketing, like-urile unei pagini de facebook sunt doar un număr. Cu cât e mai mare, cu atât e mai bine. Pentru că omul nostru de marketing tratează like-urile ca pe o statistică, nu ca pe o comunitate strânsă în jurul unei idei. N-ai like-uri multe, nu primeşti buget. E atât de simplu.

Pentru omul nostru de marketing, nu contează interacţiunea, nu contează creşterea naturală, nu contează că social media e, în primul rând, despre social, doar apoi despre media, nu contează cine e în spatele unui like şi de ce şi cum a ajuns să dea like. Pentru că omul nostru de marketing îşi justifică existenţa prin cifre. Iar cifrele din social media se pot cosmetiza cel mai uşor.

Omul nostru de marketing face rapoarte pe care le dă superiorilor. Iar rapoartele trebuie să arate cât mai bine, indiferent ce înseamnă asta. Sunt cifre mari? Se poate culca liniştit, a mai trecut o zi în care şi-a salvat postul bine plătit.

Şi uite aşa, ajungem să credem că social media înseamnă doar cifre. Aşa ajungem să gonim după fani, doar pentru a intra în graţiile şi bugetele omului nostru de marketing.

Trist e că unii, autointitulaţi “social media manageri”, se pretează la aşa ceva.

Şi mai trist e că aşa se strică piaţa.

6 Comments

  1. Mihai May 22, 2015
  2. Alin Vlad May 22, 2015
  3. Alin May 22, 2015
  4. zippo May 25, 2015
    • Răzvan May 25, 2015
  5. krossfire May 25, 2015

Add Comment